Wanda Czełkowska. Retrospekcja
17 listopada 2016 / czwartek / godz. 11.00
Cykl Muzealne czwartki
Prowadzenie: Ewa Opałka, kuratorka wystawy
27 listopada 2016 / niedziela / godz. 12.00
Prowadzenie: Agnieszka Tarasiuk, kuratorka Muzeum Rzeźby w Królikarni
18 grudnia 2016 / niedziela / godz. 12.00
Prowadzenie: Ewa Opałka, kuratorka wystawy
15 stycznia 2017 / niedziela / godz. 12.00
Oprowadzanie z tłumaczeniem PJM
Prowadzenie: Ewa Opałka, kuratorka wystawy
1 luty 2017 / środa / godz. 18.00
Performatywne oprowadzanie dla osób z dysfunkcją wzroku
12 luty 2017 / niedziela
Finisaż wystawy
godz. 12.00 Agnieszka Tarasiuk, kuratorka Muzeum Rzeźby w Królikarni
godz. 14.00 Ewa Opałka, kuratorka wystawy
Na oprowadzania wstęp wolny.
Warsztaty rodzinne
Prowadzenie: Magdalena Starska
Jakie historie kryją w sobie rzeźby? Gdyby rzeźba ponownie stała się żywym tworzywem jak chcielibyśmy ją zmienić? Jak wyglądałyby nasze własne historie, gdybyśmy mogli je opowiedzieć przy pomocy gliny? Podczas warsztatów każdy będzie miał szansę zrealizować swoje pomysły. Tak jak na wystawie wydarzenia i dzieła z przeszłości stają się częścią współczesnej instalacji, tak i uczestnicy będą mogli wspólnie szukać formy na nasze własne opowieści.
Prowadzenie: Iwo Kondefer
O czym myślą rzeźby? Co czują? Co siedzi w ich głowach? W ramach warsztatów przyjrzymy się przewodniemu motywowi twórczości Wandy Czełkowskiej – rzeźbiarskiej głowie. Zastanowimy się, gdzie szukać emocji i myśli w jej rzeźbiarskich portretach. Wykorzystamy do tego narzędzia filmowe, a efektem końcowym warsztatów będzie krótki audiowizualny kolaż interpretujący prace artystki.
Obowiązują zapisy pod adresem email:
Zapisy przyjmujemy od poniedziałku do piątku w godz. 10.00 – 17.00. Koszt udziału w warsztacie rodzinnym wynosi 25 zł w ramach biletu grupowego (2 - 5 osób), który można wykupić w kasie Królikarni przed rozpoczęciem warsztatu.
Koncerty
wyk. Philip Thomas, fortepian
wyk. Philip Thomas, fortepian
Muzyka Jürga Frey'a bywa zawstydzająco prosta. Nic w sobie nie ukrywa, nic czego nie moglibyśmy znaleźć na jej powierzchni, od razu; nie zakrywa sobą także niczego innego, żadnych odniesień ani nawiązań, które należałoby rozszyfrować; przeciwnie, jego muzyka raczej obnaża samą siebie, a właściwie jest obnażona od A do Z, w sposób nieustępliwy i równocześnie onieśmielający utrzymuje ten stan tak długo, jak długo sama trwa.
Koncert w przestrzeni wystawy. Wstęp wolny.
Międzynarodowa konferencja
10–11 lutego 2017 / piątek – sobota
„Brutalna, minimalna, konceptualna, materialna – fenomen rzeźby Wandy Czełkowskiej”
Wstęp wolny.