Pnąca po konserwacji – zapraszamy na obronę pracy dyplomowej Kaliny Marzec
Pół roku temu skupieni wokół rzeźby Aliny Szapocznikow pt. „Pnąca” stawialiśmy pytania o ideowe, etyczne i technologiczne problemy związane z konserwacją rzeźby współczesnej. Praca Szapocznikow to betonowy odlew na konstrukcji metalowej, która z czasem zaczęła rdzewieć i rozsadzać rzeźbę od środka. Zastanawialiśmy się w jaki sposób przygotować program konserwatorski „Pnącej”, czy uznać jej powolny rozkład za świadomą decyzję artystki? Czy Szapocznikow zdawała sobie sprawę z tymczasowości wykorzystywanej technologii czy może uznawała połączenie żelaza i betonu za materiał trwały i niezmienny?
Od czasu tej dyskusji rzeźba Szapocznikow została poddana konserwacji w ramach pracy dyplomowej Kaliny Marzec pt. „Próba powstrzymania procesów korozji elementów stalowych i wietrzenia zaprawy mineralnej na przykładzie rzeźby Aliny Szapocznikow „Pnąca”". 16 lipca (wtorek), o godz. 9.00 zapraszamy do Królikarni na jej publiczną obronę, która odbędzie się w obecności ad. Janusza Smazy (promotor), prof. Andrzeja Kossa (recenzent), prodziekana dr. Krzysztofa Chmielewskiego oraz dr. Artura Krajewskiego.
„Pnącą” można oglądać w godzinach otwarcia muzeum w Królikarni, u dołu reprezentacyjnej klatki schodowej.
Zapis dyskusji z 3 grudnia 2012 roku ukaże się w wydawnictwie podsumowującym projekt SKONTRUM.